Editie 45 / 14 okt 2017

Editie 45

Deze editie van Festival Dag in de Branding draait om de piano. Kate Moore gebruikt er maar liefst acht voor haar werk Sensitive Spot. Cello8ctet Amsterdam viert de 80ste verjaardag van Philip Glass met een programma met nieuwe bewerkingen, ditmaal van zijn filmmuziek voor Dracula en The Hours. Op piano begeleidt en soleert Michael Riesman, sinds 1974 de rechterhand van Philip Glass en ook de maker van deze nieuwe bewerkingen.

Op onze uitnodiging komt de Amerikaanse componist en pianist Michael Hersch naar Nederland voor een uniek, eenmalig optreden. Hij vertolkt zijn eigen Vanishing Pavillions, een aangrijpende cyclus voor solo piano.

Ensemble Klang werpt een eigenwijs licht op de piano en Roi Nachshon pakt uit met de ‘Percano’ (percussie en piano in één) en een rijdende vleugel.

Ten slotte brengt het Residentie Orkest in de Schönbergzaal van het Koninklijk Conservatorium nog een bijzondere première. In 1948 legde Ton de Leeuw zijn pianoconcert terzijde om voor verdere studie naar Parijs te vertrekken. Hij pakte het nooit meer op. De partituur werd onlangs herontdekt en aan de bekende pianist Ralph van Raat voorgelegd. Die was er zo enthousiast over, dat we niet anders konden dan dit ongehoorde werk zijn wereldpremière te laten beleven.

Editie 45 / 14 okt 2017

U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten